• Perfekt utflykt för hela familjen
  • Öppet maj-augusti
  • Betala smidigt med Swish
0

Villkor för biljettköp

I butiken anges priserna i svenska kronor inkl. moms om inget annat framgår. Vid eventuella prisändringar gäller det pris som är aktuellt vid kundens beställning. 
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser vid omständigheter som vi inte rår över. Därutöver förbehåller vi oss rätten att annullera beställningar där varan är uppenbart felaktigt prissatt. Betalningsvillkor finns angivet i kassan och specificeras per betalsätt.Vänligen notera att biljetten har ett inbyggt säkerhetssystem som endast medger inträde en gång per biljett.
 

Ångerrätt

En bokning kan ångras fram till dess att betalning skett. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning skett är kunden därför bunden till sitt köp. Förlorad biljett ersätts ej. Vänligen notera att biljetten har ett inbyggt säkerhetssystem som endast medger inträde en gång per biljett.Du har full garanti på samtliga produkter du köper enligt gällande lagstiftning.
Inställda evenemang
 
Kunden ansvarar själv för att kontrollera att evenemanget ej är inställt eller flyttat. I händelse av inställt eller flyttat evenemang bör kunden omedelbart kontakta ansvarig arrangör (dvs Sagostigen AB). Det är Sagostigen AB som ansvarar för frågor om tex återlösen av biljetter. I vissa fall återlöser Sagostigen AB på uppdrag av arrangören biljetter vid inställda arrangemang så som Teaterföreställningar.
 

Orderbekräftelse

När du genomfört en beställning skickas en automatisk orderbekräftelse till den e-postadress du uppgett vid ditt köp. Orderbekräftelsen innehåller din/dina biljetter. Ordernumret på denna bekräftelse ska alltid anges vid kontakt med oss angående din order. I det fall leveransen av orderbekräftelsen dröjer från vad som avtalats eller från vad som skäligen kan antas att utgöra normal leveranstid ber vi dig kontakta oss snarast möjligt. På så sätt kan vi snabbt och enkelt utreda vad som är orsaken till dröjsmålet.
 
Vänligen notera att biljetten har ett inbyggt säkerhetssystem som endast medger inträde en gång per biljett.
 

Ej nyttjade biljetter

Vi ansvarar ej för biljetter som inte använts. Har du som kund missat att nyttja din biljett, men vill besöka Sagostigen, betalar du själv för de nya biljetterna.
 

Tvister

Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda med de varor och tjänster som vi tillhandahåller. Därför har vi som princip att i första hand lösa eventuella oenigheten genom att komma överens om en lösning som gynnar båda parter. Om vi trots våra ansträngningar inte gör detta så rekommenderar vi dig att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för en oberoende prövning. Vi följer ARN:s rekommendationer.

Villkor